Terapijsko jahanje

Terapijsko jahanje je dio konjaništva namjenjeno i prilagođeno osobama s invaliditetom kako bi se postigli razni terapijski ciljevi što ovisi o vrsti oštećenja korisnika. Učinci u terapijskom jahanju su višestruki, a najjednostavniji i osnovni opis učinka konjskog pokreta na tijelo jahača može se opisati ovako:

trodimenzionalno kretanje konjske zdjelice i leđa proizašlih iz simetričnog i ritmičnog hoda konja, prenose se izravno na jahačevu zdjelicu i time pokreću zdjelicu ii trup jahača vrlo slično, kao što se pokreće u normalnom hodu.

Kada govorimo o učincima važno je naglasiti da terapijsko jahanje u najvećem broju slučajeva (odnose se prvenstveno na fizičke nedostatke) ima dugoročan učinak. Jahanje zahtjeva korištenje svih osjetila i uključuje veliki broj mišića koji se inače ne aktiviraju kod uobičajenih fizikalnih terapija. Budući da se vježbe provode u prirodi i na čistom zraku s konjima čija tjelesna toplina dodatno potiče opuštanje tijela, a rad u grupi pridonosi i socijalizaciji, jasno je zašto su učinci terapijskog jahanja višestruki.

FIZIKALNI UČINCI:

  • popuštanje spazma
  • razvoj ravnoteže i osjećaja za simetriju
  • istezanje ukočenih mišića
  • jačanje mišića
  • brži refleksi
  • poboljšanje opće koordinacije
  • povećana pokretljivost zglobova
  • poboljšana respiracija i cirkulacija
  • poboljšan apetit i probava

PSIHOLOŠKI UČINCI:

  • jačanje samopouzdanja
  • emocionalna kontrola i samodisciplina
  • povećano zanimanje za vanjski svijet
  • razvijanje strpljenja
  • osjećaj normalnosti i povećanje kontrole nad sobom i okolinom
  • općenito dobro osjećanje
  • upoznavanje novih situacija i postizanje motivacija

SOCIJALNI UČINCI:

  • sklapanje prijateljstva
  • razvoj poštovanja i ljubavi prema životinjama
  • osjećaj pripadnosti nečemu
  • povećanje iskustva i jednostavno užitak u jahanju

EDUKACIJSKI UČINCI:

  • Učenje čitanja (kroz vježbe, aktivnosti i igre na konju, čitanje slova u jahalištu, raznih natpisa izvan njega …)
  • Učenje matematike (kroz igre brojanja na konju, brojanje čunjeva u jahalištu, brojanje nogu konja, brojanje jahača …)
  • Motoričko planiranje (znati raspored događanja ili slijed radnji u određenoj vježbi, igri…)
  • Vidna i prostorna percepcija (povećati svijest o oblicima, prostoru, prepoznavanje osoba …)